Pressmeddelande

Branschorganisationen Bostadsrätterna blir samarbetspartner i utökad Hem&Villa-mässa

Mer än var fjärde besökare på Hem&Villa bor i bostadsrätt. Därför går nu branschorganisationen Bostadsrätterna in som Stockholmsmässans samarbetspartner inför den planerade utökningen av 2014 års mässa. Den klassiska Hem&Villa-mässan breddas då med produkter, tjänster och programpunkter med bostadsrättsfokus.

Bostadsrätten är en allt populärare boendeform. I Stockholm har antalet bostadsrätter ökat med 150 procent de senaste 15 åren. Och aldrig tidigare har väl boendet – oavsett boendeform – engagerat så många, vilket bekräftas i 2013 års besökarsiffra för Hem&Villa-mässan på 42 500 personer. I december beslöt därför arrangörerna av Hem&Villa, Stockholmsmässan och tidningen Vi i Villa, att utöka mässan nästa gång med en avdelning helt inriktad på bostadsrättfrågor.

– Med Bostadsrätterna som samarbetspartner kan vi garantera att besökarna får både kvalitet och aktualitet i budskapen. Det känns väldigt roligt att kunna planera den kommande utökningen tillsammans med en professionell branschaktör, säger Stockholmsmässans affärsområdeschef Chicie Lindgren.

– Vi tycker det är väldigt positivt att Hem&Villa nu erbjuder besökare med bostadsrättsintresse ett bredare utbud – på mässgolvet men också med kunskap och rådgivning i olika programpunkter. Vi ser fram emot rollen som samarbetspartner och hoppas på en fortsatt framgång för Stockholmsmässans satsning, säger Ulrika Blomqvist som är vd på Bostadsrätterna.

Bostadsrätterna är intresse- och serviceorganisation för bostadsrätter med 6 300 bostadsrättsföreningar och 15 000 bosparare som medlemmar i hela Sverige. Bostadsrätterna är den största medlemsorganisationen för bostadsrättsföreningar på marknaden. I Bostadsrätternas medlemsföreningar bor ungefär 235 000 hushåll.

Hem&Villa 2014 går av stapeln 2-5 oktober på Stockholmsmässan. För mer information kontakta:

Chicie Lindgren, affärsområdeschef Stockholmsmässan, 070 – 789 43 73, chicie.lindgren@stockholmsmassan.se

Ulrika Blomqvist, vd Bostadsrätterna, 08 – 580 010 02, ulrika.blomqvist@bostadsratterna.se

Maria Torén, vd Hem & Villa, 070 – 789 41 16, maria.toren@stockholmsmassan.se